FANDOM

Ryoko Akiyama (秋山涼子, Akiyama Ryoko) była uczennicą Północnego Gimnazjum w Yomiyamie oraz uczęszczała do klasy 3-3 w 1983 roku wraz ze swoją najlepszą przyjaciółką Reiko Mikami i Katsumim Matsunagą. Pojawia się jedynie w mandze, w anime nigdy się nie pojawiła oraz nie zostaje wspomniana.

Wygląd Edytuj

Ryoko miała krótkie, czarne włosy i tego samego koloru oczy. Nosiła tradycyjny, japoński mundurek szkolny.

Osobowość Edytuj

Ryoko wydawała się być powierzchowną i ironiczną dziewczyną. Lubiła też rzeczy paranormalne, gdyż stwierdziła, że "lubi rzeczy tego rodzaju", jak rzekoma klątwa jej klasy. Zebrała nawet informacje na temat zmarłych uczniów oraz lubiła też straszyć tym Reiko.

HistoriaEdytuj

Ryoko pojawia się w mandze Another 0. Na pierwszej stronie, obudziła Reiko, która zasnęła na lekcji. Dziewczyny były często widziane razem, rozmawiając o rzekomej klątwie ich klasy. Ryoko uważała, że klątwa jest prawdziwa, często też ostrzegała Reiko, aby ta była ostrożna.

Ryoko zginęła pod koniec rozdziału 1 (Another 0), z powodu wypadku w drodze do szkoły oraz z powodu klątwy. Była pierwszą osobą, która zmarła co oznaczało, że klątwa się rozpoczęła.

Kiedy Reiko dowiedziała się o jej śmierci, była bardzo przejęta i nie mogła uwierzyć, że jej przyjaciółka odeszła. Na jej pogrzebie wyjawiła, że były najlepszymi przyjaciółkami od pierwszej klasy.

CiekawostkiEdytuj

  • Jej imię oznacza wyrozumiałe dziecko.
  • Ryoko i Reiko przyjaźniły się ze sobą od pierwszej klasy.
  • Jej nazwisko można przetłumaczyć na polski jako jesienna góra, ponieważ Aki to jesień, a Yama to góra.