FANDOM

Izumi Akazawa
Izumi.jpg
Podstawowe informacje
Imię i nazwisko (romaji) Akazawa Izumi
Imię i nazwisko (kanji) 赤沢泉美
Urodziny 13 stycznia, 1983
Wiek 15 lat
Płeć Kobieta
Oczy Brązowy
Włosy Kasztanowy
Wzrost 165 cm
Status
Przynależność Szefowa Środków Zapobiegawczych
Status Żywa (w mandze)
Martwa (w anime, powieści i filmie)
Zawód Uczennica
Reprezentantka klasy
Krewni Kazuma Akazawa (starszy brat w mandze; kuzyn w anime) †
Pierwsze wystąpienie
Manga Rozdział 4
Anime Odcinek 1
Głosy
Seiyuu Madoka Yonezawa
Izumi Akazawa (赤沢泉美, Akazawa Izumi) była szefową Środków Zapobiegawczych, a później została reprezentantką klasy 3-3 w 1998 roku. Należała do kółka teatralnego wraz z Ayą Ayano i Yumi Ogurą. Pamiętała, że poznała Kouichiego Sakakibarę już gdzieś wcześniej, jednakże nie potrafi sobie przypomnieć gdzie i jak.

Wygląd Edytuj

944371-0.jpg

Izumi w mandze.

Izumi miała długie, kasztanowe włosy, które związywała w dwa kucyki za pomocą błękitnych wstążek. Miała brązowe oczy. Zazwyczaj nosiła tradycyjny japoński mundurek szkolny, aczkolwiek istnieje parę scen, gdzie miała na sobie ubranie na co dzień, składające się z białoróżowej sukienki oraz różowej bluzki i krótkiej, białej spódnicy.

W mandze, jej włosy są znacznie krótsze pomimo tego, że posiada w niej tą samą fryzurę, wyjątkiem jest sytuacja, gdy dziewczyna nie jest w szkole, wtedy jej włosy są rozpuszczone.

Osobowość Edytuj

W mandze, Izumi nie jest zbyt towarzyska w stosunku do nowych ludzi i rzadko rozmawia z kimś, spoza swoich bliskich przyjaciół, np. Yukari. Kiedy z kimś rozmawia, jest dość prostolinijna, a czasem konfrontacyjna. Wynika to z dość kłopotliwej sytuacji w domu, gdyż często ma do czynienia ze swoim samotniczym i niestabilnym psychicznie starszym bratem. Jej sytuacja rodzinna powoduje też, że żywi urazę do każdego, kto potrafi poradzić sobie z ciężkim brzemieniem bez żadnego wyraźnego cierpienia, co dotyczy głównie Mei.

Wraz z kolejnymi pochłonięciami jej najbliższych osób przez klątwę, Izumi staje się coraz bardziej niestabilna psychicznie, czego kulminacją jest jej próba zabicia Mei, po tym, gdy zaczęła wierzyć, że jest ona dodatkowym uczniem. Po tym jak Mei przeżyła napaść i zapewniła dziewczynę, że pomimo klątwy, nadal jest żywa, Izumi odzyskała swoją stabilność psychiczną, a nawet zyskała poczucie humoru.

W anime, Izumi była prostolinijną, nieposkromioną i silną szefową Środków Zapobiegawczych w klasie 3-3. Posiadała parę cech osobowości tsundere. Izumi była impulsywna, wybuchowa i nawet pomimo tego, że często pokazywała jak bardzo jest twarda, to w rzeczywistości byłaraczej krucha i posiadała delikatną stronę swojej osobowości. Podczas, gdy nie wahała się obwiniać innych, gdy wydarzy się nieszczęście, była wystarczająco pokorna, aby ponieś odpowiedzialność za siebie, jeśli popełniła jakieś błędy.

Izumi posiadała silną opiekuńczą naturę, co jest prawdopodobnie główną przyczyną tego, że została szefową Środków Zapobiegawczych. Wiele razy próbowała pocieszyć swoich przyjaciół, przykładowo Ayę po samobójstwie Kubodery lub Takako, gdy była przygnębiona śmiercią Junty. Pomimo swojej zewnętrznej, niemiłej osobowości, Izumi bardzo troszczyła się o swoich przyjaciół i jej niemożność obrony ich (w szczególności Takako) doprowadziły ją do wielokrotnych prób zabicia Mei w finale serii.

Na przestrzeni serii, zaczęła żywić urazę do Mei z powodu pozornego rozpoczęcia klątwy oraz zaczęła też najwyraźniej nie lubić Kouichiego za częste spoufalanie się z nią. Zostało ujawnione, że Izumi była dość miła dla niego, co może świadczyć o tym, że żywiła do niego jakieś uczucia. Jednak, pod koniec serii śmierć ukochanych osób i niebezpieczeństwo klątwy, spowodowały, że Izumi musiała odłożyć swoje uczucia na drugi plan, uważając, że jedyną drogą do zakończenia klątwy i ochrony jej przyjaciół jest zabicie Mei, nawet jeśli oznaczałoby to zabicie również Kouichiego.

FabułaEdytuj

AnotherEdytuj

W pierwszym odcinku odwiedziła Kouichiego, wraz z gospodarzami klasy w szpitalu, to ona najwięcej go wypytywała o jego powiązanie z tym miastem. Była przekonana, że już wcześniej go tu widziała.

Później wraz z Yukari i Kazamim, próbowali chłopakowi wszystko wyjaśnić, ale ciągle im się wymykał, a gdy doszło do śmierci przewodniczącej klasy i jej matki, jako Dyrektor od Środków Zapobiegawczych musiała zaprzestać prób i skupić się na ochronie klasy.

W czwartym odcinku kłóciła się z Naoya Teshigawara i była w tle, gdy Kouichi rozmawiał z panią Mizuno przez telefon, a ona zginęła. Wtedy, by zatrzymać spiralę śmierci zarządziła, nie tylko ignorowanie Mei Misaki, ale również nowego ucznia.

Jednak, gdy w siódmym odcinku ich wychowawca popełnił na ich oczach samobójstwo, była zmuszona przyznać, że jej metody nic nie dały i wybacza szybko Kouichiemu (którego darzy uczuciem), a dla Mei jest ostra oraz obwinia się też, o to, że klątwa znów powróciła.

Kiedy w tym samym odcinku okazuje się, że jednak jest sposób, by zatrzymać klątwę, gdy już się zacznie, decyduje się odnaleźć człowieka, który kiedyś ją zatrzymał.

W ósmym odcinku wraz Kouichim, Yuuyą, Naoyą, grupą od środków zapobiegawczych i ciotką Kouichiego, wyjechali za miasto, nad morze, gdzie pracuje pan Matsunaga, ale jako, że go nie zastali, poszli na plażę i bawili się w najlepsze. Wtedy zginął Nakao.

W dziewiątym odcinku była widziana z Tatako, po pogrzebie kolegi.

Na początku dziesiątego odcinka, leżała w łóżku i myślała o tym, że naprawdę razem z Kouichim spotkała się już wcześniej. Później wyjechali na wycieczkę klasową, podczas kolacji obwiniała Mei, za to, że uczniowie i ludzie powiązani z klasą, giną w tym roczniku. Przestały się sprzeczać, gdy Daisuke Wakui dostał silnego ataku astmy.

W przedostatnim odcinku rozmawiała ze swoją przyjaciółką, Tatako, o zachowaniu Mei. Później, gdy była wraz z innymi w holu, usłyszała jej krzyk i pobiegła tam z nimi, zastali pokój we krwi, a Tatako nie było, jednak pojawiła się później i chciała zabić Mei. Izumi w szoku się oddaliła, gdy Tatako ucieka, mówi Mei i Kouichiemu, że jako Szefowa od Środków zapobiegawczych musiała odsłuchać taśmy z nagraniem Matsunagi. Wtedy słyszą z głośników kasetę, a później Tatako oznajmiającą, że w tym roku zmarłą jest Mei Misaki i prosi innych, by pomogli ją jej zabić. Pod koniec odcinka Izumi pojawia się już po śmierci Tatako, przekonana, że to Mei, trzymająca w ręku sztylet, zabiła jej przyjaciółkę i zaczyna na nią krzyczeć, mówiąc, że ją zabije.

W ostatnim odcinku, po tym, gdy Mei uciekła, Izumi ratuje Kouichiego przed Kazamim i uderzeniem rurą w głowę, stwierdzając, że to nie Kouichi jest zmarłym i chce go wykończyć, ale zjawia się Pan Chibiki i mówi, że gimnazjaliści nie powinni zabijać się nawzajem oraz wyrywa jej z rąk rurę. Ta na niego krzyczy, wypominając mu, że nie ma prawa się wtrącać, po tym, gdy po całym wydarzeniu z Misakim Yomiyamą, odszedł do pracy w bibliotece, po czym ucieka.

Później odnajduje Mei i chce ją zabić, ale zjawia się Kouichi i broni przyjaciółki. Wtedy ona krzykiem błaga go, by pozwolił jej ją zabić, by uratować chociaż resztę klasy. Gdy ten się nie zgadza i odsuwa ją od Mei, zła i smutna, uderza go kolanem w krocze oraz bije go metalowym prętem, a następnie idzie do Mei, by zakończyć całą sprawę. Kouichi znów powraca i dzielnie broni Mei, więc Izumi stwierdza, że skoro tak spieszno mu do grobu, to wyśle go tam razem z nią. W tym momencie, w dach budynku, uderza piorun i szyba się rozlatuje, Kouichi odsuwa Mei, a szyba spada na Izumi.

Była bardzo poraniona, Mei widziała w niej kolor śmierci. Kouichi podchodzi do niej. Ona pyta, czy pamięta, gdy półtorej roku temu uderzyła go puszką w głowę i spadła z górki, a on wtedy podał jej rękę, gdy zaprzeczył, stwierdziła, że jest do kitu i w takim momencie powinien skłamać. Gdy chłopak zauważa brak przyjaciółki, zostawia ją, a ona zostaje spalona w pożarze.

MangaEdytuj

W mandze jest pokazane, jak odkrywa "samobójstwo" (popełnił je przez klątwę) swojego kuzyna, z którym byli jak rodzeństwo. Nie przyszła również do szpitala odwiedzić Kouichiego. O tym, w jaki sposób zdjąć klątwę, dowiaduje się poprzez podsłuchanie rozmowy Mei z Kouchim. Następnie usiłuje zabić Mei, wydłubując jej "szklane oko lalki" nożem. Wtedy ratuje ją pan Chibiki, uciekając z płonącego budynku z dziewczyną na rękach. Przeprasza Mei za swoje zachowanie.

Powieść i filmEdytuj

W filmie Izumi zginęła, biegnąc za Mei, by ją zabić, jak innych, bo myślała, że wie, kto jest dodatkowym uczniem. Przebiegając pomiędzy drzewami na których była przywiązana linia, która odcięła jej głowę od tułowia.

W anime doszło do eksplozji podczas której rozbiła się szyba. Odłamki szkieł powbijały się w jej ciało doprowadzając do jej śmierci. Zanim odeszła zapytała się Kouichiego czy pamięta jak uderzyła go pustą puszką w głowę.

RelacjeEdytuj

Kouichi SakakibaraEdytuj

Początkowo, Izumi wydawała się być zaintrygowana Kouichim, gdyż czuła, że już go gdzieś spotkała. W pewnym momencie, posiadała pewne podejrzenia, że chłopak może być zmarłym uczniem. Gdy dowiedziała się, że ten wypytuje o Mei, zaczęła go niejasno ostrzegać i ukazywać oznaki nie lubienia go, gdyż wplątał całą klasę w niebezpieczeństwo. Jednak, później w serii zaczęła go lubić i doceniać jego obecność, odrzucając zaloty Naoyi, który chciał, aby dziewczyna siedziała z nim podczas wycieczki na plażę. W innych przypadkach, starała się być bliżej niego lub poznać go lepiej, włączając w to mówienie do niego po imieniu i siedzeniu obok niego w kawiarni i w samochodzie.

W zależności od tego co Izumi czuła do Kouichiego, zostało to nieco ujawnione przez Takako, która stwierdziła, że nie zabije go, ponieważ mogłoby to zrujnować dziewczynę. Jednakże, po śmierci Takako, Izumi stała się wrogo nastawiona, zarówno w stosunku do Mei jak i Kouichiego, żywiąc urazę do Mei za śmierć przyjaciółki i będąc wściekła na chłopaka za bronienie Mei. Pomimo tego, była wciąż w stanie chronić Kouichiego, śmiertelnie pobić Kazamiego, gdy ten chciał zabić swoich kolegów z klasy.

Mei MisakiEdytuj

Już od początku widać, że dziewczyny nie przepadają za sobą. Wielokrotnie Izumi obwiniała ją o śmierć uczniów i ich rodzin. W dziesiątym odcinku na wycieczce Izumi chciała, by Mei za wszystko przeprosiła, ale ta stwierdziła, że to nie zwróci nikomu życia. Później dziewczyna myślała, że to Mei zabiła jej przyjaciółkę, za co chciała się zemścić.

Naoya TeshigawaraEdytuj

Izumi nie posiadała cierpliwości dla niego i uważała go za idiotę. Po usłyszeniu obietnicy Teshigawary, że wyjaśni Kouichiemu historię klasy 3-3 bez jej pozwolenia, dziewczyna wpadła w szał.

W anime i w mandze, Naoya jest w niej widocznie zakochany, jednak Izumi nie odwzajemnia tego uczucia, odmawiając siedzenia obok niego w czasie wycieczki na plażę i generalnie nie lubiąc jego postawy, często nazywając go pajacem lub idiotą. Ta dwójka najbardziej komunikowała się ze sobą w czasie wycieczki na plaży, gdy Naoya celowo dobierał do swojej pary Izumi, aby móc razem złapać coś na lunch. Jednak Izumi spędziła większość dnia z nim wściekła lub flirtując z Kouichim, aby zrobić mu na złość.

W obu adaptacjach (oraz w powieści), Naoya przeciwstawił się jej, gdy kłóciła się z Mei przy całej klasie, ukazując, że pomimo swoich uczuć do dziewczyny, nie pozwoli jej na dręczenie swoich przyjaciół. W mandze, Izumi przeżyła klątwę i po wyjściu ze szpitala, odkryła, że chłopak na nią czekał. To pokazuje, że ta dwójka była w co najmniej przyjacielskich stosunkach ze sobą, podczas klątwy.

Takako SugiuraEdytuj

W anime ona i Izmumi są bardzo bliskimi przyjaciółkami. Gdy klątwa się zaczęła, Takako próbowała ją pocieszyć mówiąc, że to nie jej wina i, że to co się stało, to się nie odstanie. Kiedy Takako zginęła, Izumi przekonana, że Mei ją zabiła, chciała się zemścić, za co sama przypłaciła życiem.

Yukari SakuragiEdytuj

Anime tego nie ukazywało, ale w mandze było ukazane, że dziewczyny były dobrymi przyjaciółkami i, że Izumi bardzo przeżyła jej śmierć.

Tomohiko Kazami Edytuj

Kazuma Akazawa Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki